Excursió al Bassagoda (1.400 m)

Complint el compromís de fer una sortida al mes com a mínim, aquest primer dissabte d’octubre varem anar fins el Puig del Bassegoda a l’Alta Garrotxa.

L’itinerari escollit va ser molt atractiu però també molt llarg. Vam sortir de Sadernes a les 8. 30 del matí i vam anar fins a Sant Aniol on els Amics de Sant Aniol han començat els treballs de consolidació i restauració de l’edifici que fa uns mesos es va ensorrar en gran part. Després de parlar una estona amb ells i deixar-los el nostre email per que ens informessin de les properes campanyes on tindrem ocasió d’ajudar-los a portar material, varem reprendre el camí que seguint el GR-11 ens porta fins a coll Roig i Can Principi.

El Bassegoda ens acompanya tot el camí i encara ens queda un bon tros fins assolir el cim. Seguim caire amunt fins arribar al collet de Pollastric  i a coll de Principi. Després d’una llarga caminada emprenem la darrera pujada. La pista que seguim ens porta al pla de Bateria nom que recorda una topada entre els miquelets de la Garrotxa i les tropes franceses a finals del segle XVIII.

Des del cim veiem un panorama impressionant. Podem veure els pobles de Sant Llorenç de Cerdans, Costoja, Oix,  Albanyà i  altres pobles i des del Canigó fins el Montseny.

La tornada la  fem seguint la pista fins a Coll de Riu, Santa Maria de les Agulles (s.XII), Can Gustí, Pont de Valentí i Sadernes. Una vegada més hem de dir que la sortida ha estat memorable. Fins la propera uns deixem amb algunes fotos.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

5 pensaments sobre “Excursió al Bassagoda (1.400 m)

1. joan

Sembla una caminada guapa! Quina enveja em feu… enveja sana però. M’ha sapigut greu no poder-hi ser aquesta vegada. Gràcies per les fotos i el text.

Respon
  2. bruna

Hola sóc la Bruna.. em sembla molt bé que feu excursions… sempre dissabte? si algun dia canvieu a diumenge igual venim els que el dissabte no podem!

3. aminka5

Bueno, sempre em deixeu babejant… Làstima que la situació d’ara no ens lo permeti també a nosaltres, amb els petits i el negoci… Per`qui sap si un dia fem alguna escapada!