Excursió a la Mare de Déu del Mont

08De tots els Santuaris de Catalunya i de fora d’ella, que he visitat, mai cap se m’havia aparegut tan bell com ara mateix el de la Mare de Déu del Mont.
Jacint Verdaguer

Com cada primer dissabte de mes, ahir vam fer una caminada. Aquesta vegada vam anar de Falgars fins al Santuari de la Mare de Déu del Món (s XIV). Un itinerari d’uns 10 km amb un suau desnivell que fa que sigui molt agradable de fer. Vam seguir les marques d’Itinerànnia que com sempre son una garantía per arribar a bon port.

El camí comença al Mas Falgars que trobem seguint la carretera que puja al Santuari més o menys a mig camí. La ubicació del mas és privilegiada i la vista que ofereix de l’Empordà i de la badia de Roses  és senzillament increïble. Us recomanem que us hi apropeu qualsevol dia clar amb la seguretat de que ens ho agraïreu.

Al costat del mas trobem una ermita i, una mica més endavant, una font on podreu esmorzar o berenar.

El camí és de molt bon seguir i amb vistes molt boniques sobre la comarca de l’Empordà i del massís del Canigó.

També podem destacar que vam poder veure diferents exemplars d’arbres centenaris molt espectaculars. Per últim dir-vos que si no heu estat recentment en el Santuari de la Mare de Déu del Mont mereix una visita que no podeu postergar més.

Com sempre us deixem unes fotografies que vam fer durant la ruta.

Joan R., Joan T., Magrit C. i Miquel T.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.