Excursió al Taga (2.035 m)

140802taga
En aquesta ocasió hem anat al Taga (2.035 m). El Taga és una muntanya del Ripollès. És a la Serra Conivella i separada de la Serra Cavallera per la Portella d’Ogassa. Encara que no és una muntanya gaire alta, la seva posició dominant sobre les valls del Freser i del Ter el fa un punt de referència de la comarca. A més és un mirador excel·lent dels cims del Pirineu des del Puigmal al Canigó. Malgrat no superar el límit altitudinal per a bosc potencial, la seva part superior es troba totalment desforestada i ocupada per prats de pastura, com la Serra Cavallera.

Sortim com sempre del Casal d’Argelaguer a les 7.30 i anem fins a Sant Martí d’Ogassa on deixem el vehicle. L’ermita de Sant Martí d’Ogassa va ser consagrada el 8 de febrer de l’any 1024 per l’abat Oliba, desprès que el senyor d’Ogassa, Joan Oriol, manés refer el temple ja existent. Aquest havia estat consagrat a finals del segle X pel bisbe de Vic, Arnulf. En 1073, el clergue Bernat Joan, descendent dels Oriol, va donar el temple al monestir de Sant Joan de les Abadesses. En el segle XI es a modificar el temple, dotant-lo de l’aspecte actual. De totes maneres, en 1708 s’hi va afegir un petit oratori dedicat a la Mare de Déu de la Bonanova.

Just al costat de l’ermita s’inicia el camí que per la Portella d’Ogassa ens portarà fins el cim del Taga on arribem a mig matí. La tornada la fem pel mateix camí i arribem a Argelaguer a les 2 de la tarda.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.